asmeninis augimas, mokymai

Mokymai

Vedu mokymus įvairiomis temomis organizacijoms, tikslinėms grupėms, suaugusiems ir jaunimui. Temas deriname, keletas jų (žemiau – apie kiekvieną išsamiau):

  • Psichologinio atsparumo didinimas
  • Emocinio intelekto ugdymas
  • Sveikos ribos santykiuose
  • Tikslų dirbtuvės: kaip suteikti erdvės naujoms patirtims ir įgyvendinti savo siekius?
  • Mano profesinio augimo kelias
  • Santykiai šeimoje: iššūkiai ir galimybės
  • Nuo vaikystės iki paauglystės: kaip tinkamai atliepti poreikius ir kurti darnų ryšį su vaiku?
  • Toksiški santykiai: atpažinti ir ištrūkti

  • Psichologinio atsparumo didinimas

Pandemija, darbo praradimas, santykių nutrūkimas, įvairios ligos, netektys ir kiti gyvenimo iššūkiai sukelia daug emocinių išgyvenimų, nestabilumo ir nesaugumo.
Kaip susitvarkyti su sunkumais ir gyventi toliau? Kodėl vieni žmonės, rodos, lengvai išgyvena sudėtingas situacijas, o kitiems įveikti iššūkius ir eiti pirmyn yra itin sunku?
Atsakymas – psichologinis atsparumas.
Paprastai tariant, psichologinis atsparumas yra gebėjimas sėkmingai prisitaikyti susidūrus su nepalankiomis aplinkybėmis ir iš tos situacijos išeiti stipresniam, išmintingesniam ir daugiau galinčiam.Seminaro metu sužinosite:
– kas yra psichologinis atsparumas?
– kokie komponentai jį sudaro? (plačiau aptarsime kiekvieną sritį atskirai);
– kaip ugdyti psichologinį atsparumą?
– kiek atsparus ir lankstus esu aš pats? Kas mane stiprina ir palaiko? Praktinės užduotys savirefleksijai.
– ką galime padaryti jau šiandien, kad įveiktume sunkumus, su kuriais susiduriame?
– kaip mano atsparumas ir lankstumas veikia žmones aplink mane?

  • Emocinio intelekto ugdymas

Mūsų elgesys ir santykiai, tiek asmeniniai, tiek profesiniai, labai priklauso nuo mūsų reakcijos į vidinius išgyvenimus, gebėjimo tai tinkamai iškomunikuoti kitiems bei mokėjimo pamatyti pasaulį kito žmogaus akimis.
Kiekvienu savo veiksmu aplinkiniams siunčiame savo emocinį turinį. Tačiau ar visada gebame iškomunikuoti būtent tai, ką norime? Dažnai sunkias emocijas esame linkę slėpti nuo aplinkinių po šypsena, tačiau jos niekur nedingsta.
Kodėl svarbu pažinti ir priimti savo bei kitų emocijas, norus, poreikius ir mokėti juos tinkamai išreikšti? Kaip tą padaryti?
Atsakymas – emocinis intelektas, arba kitaip – emocinis raštingumas.
Kuo jis svarbus?

– Padeda atpažinti ir priimti savo jausmus;
– Daro įtaką santykiams su aplinkiniais;
– Padeda iškomunikuoti kitiems savo emocinę būseną, norus, poreikius;
– Leidžia išgyventi išsiskyrimus ar netektis;
– Padeda priimti tinkamus sprendimus;
– Palengvina sunkių jausmų priėmimą, išbuvimą su jais;
– Padeda ramiau išgyventi pokyčius, stresą, sudėtingas situacijas;
– Lemia požiūrį į asmeninius gabumus, talentus bei nesėkmes.

Seminare: žinios apie emocinį intelektą ir jo svarbą asmeniniame gyvenime bei profesinėje srityje; pagrindiniai emocinio intelekto gerinimo įgūdžiai – praktiniai patarimai; testas, atskleidžiantis, koks yra Jūsų būdas susidoroti su sunkiais jausmais ir ką reiktų daryti, jei norite tai keisti; praktinės užduotys, padėsiančios pažinti save ir kitus, suprasti reakcijas bei paieškoti naujų, kūrybiškų elgesio būdų; pasiūlymai individualiam darbui.

  • Elgesio modeliai: kaip atpažinti ir keisti?

Tam tikrų mūsų elgesio modelių užuomazgas galime aptikti vaikystėje, kai būdami vaikai buvome labai priklausomi nuo aplinkos ir išmokome elgtis taip, kaip mums buvo geriausia, saugiausia ir labiausiai padėjo tuometinėje situacijoje. Suaugus aplinkybės keičiasi, tačiau mūsų elgesys dažnai lieka toks pat. Nors suaugę turime didesnę pasirinkimų galimybę, dažnai nesąmoningai perkeliame praeities patyrimus į dabartinį gyvenimą, kurdami ir palaikydami santykius senuoju, mums jau įprastu, pažįstamu būdu. Elgesio modelių atpažinimas padeda aiškiau suvokti save ir santykį su kitais, gerinti bendravimą šeimoje/poroje, kurti ir išlaikyti sveikus santykius bei gebėti spręsti santykiuose kylančius iššūkius.

Seminaro metu: susipažinsite su pagrindiniais žmonių elgesio modeliais: jų priežastimis, raiška, poveikiu santykiams; sužinosite, kokia yra šeimos, auklėjimo įtaka elgesio modelių formavimuisi; atpažinsite ir patyrinėsite sau būdingus elgesio modelius; aiškiau suvoksite save ir savo santykį su kitais; sužinosite, kaip keisti įprastus elgesio būdus, jeigu jie jums nebepadeda; gausite praktines užduotis bei nuorodas papildomai informacijai.

  • Sveikos ribos santykiuose

Sveikos ribos santykiuose Kaip aš jaučiuosi su kitu žmogumi? Kada ir kodėl atsiranda nesaugumo jausmas? Kodėl nedrąsu pasakyti savo nuomonę grupėje viešai? Kaip reaguoju į man išsakytas pastabas? Ar jaučiuosi priklausomas/-a nuo kitų? Ribos nustato, kas esu AŠ, ir kas nesu AŠ. Asmeninės ribos suteikia saugumo. Kita vertus, tam tikros ribos stabdo priimti naujus iššūkius, elgtis kitaip, naujai. Kiekvienas žmogus asmeninę erdvę suvokia savaip ir dažniausiai pajaučia tada, kai jo ribos pažeidžiamos. Susierzinimas, padidėjusi įtampa, staiga pasikeitusi nuotaika, nejaukumas, apėmęs bejėgiškumas, pyktis – visa tai signalai, kad asmeninės ribos buvo pažeistos.

Gebėjimas pajausti, nustatyti, iškomunikuoti ir išlaikyti sveikas ribas padeda kurti harmoningus santykius su aplinkiniais, konstruktyviai spręsti konfliktus, gebėti pasakyti „ne“, suvokti ir tinkamai išreikšti savo norus ir poreikius, atskirti asmeninę atsakomybę nuo svetimos.

Seminare Jūsų laukia šios temos: kas yra ribos ir kaip jas pajausti; kaip nustatyti ir iškomunikuoti asmenines ribas bei išreikšti savo poreikius; kas mums trukdo pasakyti „ne“; sveikos ribos ir konfliktų sprendimas; sveikos ribos šeimoje; sveikos ribos darbe; savęs pažinimo užduotys; rekomendacijos individualiam darbui.

  • Tikslų dirbtuvės: kaip suteikti erdvės naujoms patirtims ir įgyvendinti savo siekius?

– Kodėl svarbu užbaigti neužbaigtas situacijas ir reflektuoti savo patyrimus, norint suteikti erdvės naujoms patirtims?
– Kur link aš judu ir kas man svarbiausia gyvenime?
– Kaip išsigryninti savo tikslus ir pradėti jų siekti?
– Kas slypi po mano norais ir tikslais, koks mano tikrasis poreikis?

  • Nuo vaikystės iki paauglystės: kaip tinkamai atliepti poreikius ir kurti darnų ryšį su vaiku?


– Kaip formuojasi vaiko savivertė?
– Vaikų meilės kalbos – kaip galiu atpažinti ir atliepti tai, kas svarbiausia mano vaikui?
– Kaip padėti vaikui susidoroti su įvairiais jausmais?
– Emociškai išprusęs vaikas: kaip padėti ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius?
– Paauglystės laikotarpis – iššūkis tėvams: kaip padėti sau ir vaikui?
– Svarbiausi pokyčiai paauglio gyvenime;
– Konfliktai ir ribos: bendravimo su paaugliu ypatumai.

  • Santykiai šeimoje: iššūkiai ir galimybės

Pandemija tapo iššūkiu ne tik ekonomikai, bet ir žmonių santykiams. Nuolatinis buvimas kartu, finansiniai sunkumai, neaiški ateitis – tik dalis iššūkių, su kuriais susidūrė nemažai porų ir šeimų.
Kaip išgyventi sunkumus ir atrasti galimybę kurti bei palaikyti sveiką, darnų, stiprinantį santykį?
Seminaro metu gilinsimės į šias temas:
– savęs pažinimas ir suvokimas per santykį su kitu;
– šeima, kaip komanda;
– šeimos/poros santykių etapai;
– krizinės situacijos – kaip jas išgyventi?
– pagrindinės bendravimo klaidos santykiuose;
– efektyvaus bendravimo šeimoje/poroje principai;
– meilės kalbos: kodėl svarbu pripildyti savo ir kito emocijų rezervuarus?
– sveiko, darnaus, pastiprinančio santykio kūrimas ir išlaikymas;